Pages

09 oktober, 2006

Anna Pihl - Det är i alla fall textat

Jag är kanske finkänslig och petig, låt så vara.
Idag tittade jag på Anna Pihl i några minuter. Ni vet, den danska TV-serien med en kvinnlig polis som huvudperson. Appropå kvinnlig valde jag på webbdesignen att göra en hemsida om Simone de Beauvoir som extrauppgift. Aja, tillbaka till pihlen.
Yay, en kvinnlig polis! En kvinnlig polis, äntligen, se, alla poliser är inte män! Se, kvinnor och män är precis likadana och helt jämställda! Eller? Det är Anna som gråter. Det är Anna som känner empati för den ensamma tanten som dog i en mörk lägenhet. På stationen är kvinnan vid datorn den utsatta. En gubbe tar sig in och den manlige kolegan får rädda henne.

Jag vill inte se resten av serien.
Jag håller mig till Pucca och Sailor Moon.

Mikusagi

Inga kommentarer: