Pages

09 juli, 2006

Sommarjobbet

Imorgon klockan 09:00 skall jag stå i Rågsved och vänta på att en bil hämtar upp mig och andra ungdomar så vi kan köras till arbetsplatsen. Jag förstår inte riktigt, är ursprunsplatsen där vid ungdomsgården, är det där vi äter lunch, eller är det bara en mötesplats?
Det lät som om vi skulle skickas till olika arbetsplatser... jag vill inte vara ensam ungdom D: Fast det är säkert bara olika varje dag, men man har alla sommarjobbskamraterna med sig.
Att plocka skräp har alltid tilltalat mig... vi skall typ rensa ogräs också, av någon anledning. Så får man ha cool väst på sig! ^O^
Jag känner mig lite nervös inför lunchen, jag gillar inte att äta på läskiga arbetsplatser. Det är ju så läskigt T_T Jag har med mig mat att micra, bäst för dem att den utlovade microvågsugnen verkligen finns!
84kr/h 09:00-15:30, en halvtimmes lunch.
Man skall ta med sig kläder man kan smutsa ned.

Mikusagi

Inga kommentarer: