Pages

20 juli, 2006

Arbetsdag 9

Jag litar på att föräldrarna håller koll på sina barn, därför låter jag, och mina arbetskamrater, verktygen och brännässlorna ligga framme. Ännu har inget hänt med verktygen, vad jag vet, men ett barn har brännt sig på nässlorna (sorry, vi försökte hålla uppsikt så vi kunde varna folk med kortbyxor/kjol, men vi måste ju arbeta också). Dock har jag sett barn gråta för andra saker. Gråta och gråta, ingen förälder i sikte, bara en väldigt ung kompis som inte alls vet vad man gör när någon gråter. Ursäkta? Barn skall inte gå själva, inte ens till lekparker! Där ligger glas framme, brännässlor och getingar härjar överallt och ibland kan en pedofil smyga sig förbi. Barn slåss, skadar varandra, vet inte att det är farligt att knuffa någon utför en trappa. Skärp er, föräldrar! Barn skall man hålla under uppsikt!
Jag har inte, vad jag vet, bränt mig idag heller. Vi var i två i arbetslaget som bar långbyxor, för vi är ju så smarta. Skjortans ärmar var långa, de med, men uppknäppta så från vissa vinklar var det ju möjligt för nässlorna att brännas, men det hände inte.
Sluta kasta fimpar överallt!

Förresten har jag använt buskklipparsax två dagar i rad nu.

Mikusagi

3 kommentarer:

the psycho brunette sa...

Det finns mycket konstigt folk. Här som jag bor är ungarna på upp till tio år ute och leker till halv tolv på kvällen. Rätt sjukt om du frågar mig...

Mikusagi sa...

Det snackas ju om hundkörkort, men man borde kanske skicka föräldrar på barnkurser istället.

PGW sa...

Vissa föräldrar borde inte ens få a guldfisk.