Pages

10 maj, 2006

En snabbis vid datorn

Usch, kroppstemperaturen steg till över 40 igår, jag blev skrämd. Jag vågar knappt sitta vid datorn nu, men pojkvännen är ju bortrest (han åkte igår) så jag tänkte maila honom.
Mamma kanske skall ta mig till Vårdcentralen. Fanns det inget nummer man kunde ringa för att få hjälp? Jag minns att jag hörde någon reklam på radio "Jag känner mig så här, blabla" "Ta en tablett. Om det är likadant imorgon så uppsök läkare". Jag minns inte vad det hette. Första hjälpen? Äsch.

Mikusagi

3 kommentarer:

PGW sa...

men stackare blev du så risig? Krya på dig!

Mikusagi sa...

PGW: Ja, det blev jag... fast jag känner inte att jag mår sämre när febern är högre. Det är skumt.


Mamma ringde till Vårdguiden eller Vårdhjälpen, vad det nu hette. Hon sparar tydligen senaste numret... av tidningen de tydligen ger ut @_@
De sade att om febern inte går ned inom de närmaste dagarna så skall vi åka in och träffa läkare.

maruschka sa...

Det låter bra, blir orolig när mina bloggisar har feber...