Pages

07 april, 2006

Drömmen var en schlager

Jag vet, jag måste vila, men jag drömde om schlager, Björn Kjellman och Lingon så jag måste skriva ned drömmen innan jag kan slappna av!
Okej, and here it goes... fast jag minns inte riktigt allt, speciellt inte hur det började.

Jag skulle sjunga Främling inför publik. Det var flera andra artister där som också skulle uppträda, bland annat Carola. Vi satt alla i ett rum bakom scenen, och där, bakom Carola, fanns en hylla med tamponger and stuff, och folk kom in och plockade från hyllan.
Jagförsökte sjunga igenom Främling men fastnade någonstans, och kom inte på orden. Jag gick ut till publiken (jag visste att Björn Kjellman satt där, jag kunde ha frågat honom direkt) och ropade "Vem kan texten på Främling?". Björn Kjellman räckte upp handen. "Kom med!" sade jag och vände mig om, inte alls nervös över att det var han, utan mest lättad över att jag får arbeta med proffs o.o
Jag satt och letade i min dagbok efter sida att skriva upp texten på, då kom Lingon in så jag sade åt honom att skriva upp den o.o Fast sedan så tog jag boken ifrån honom och gav den till Björn xD
Jag fick problem med melodin, jag sade att jag fick fel höjning, att det blev för mycket "Tommy tycker om mig". Kjellman ropade "Carola!" och sprang iväg efter henne.
Ja, det var typ det, efter det var det enda som hände att jag tänkte på hur låten gick och så där, blabla.


Så, det var ju en kul dröm! ^^

Mikusagi

Inga kommentarer: