Pages

06 mars, 2006

Miku svamlar, eller?

Hur skall jag kunna stå där uppe utan att börja gråta? Denna ogenomtänkta text som bara kommer låta ännu dummare när jag väl läser upp den... Jag vill bara rymma iväg och slippa allt för ett tag, rymma iväg till Lingon och vara lycklig. Eller i alla fall glad.
Snart orkar jag inte mer, på riktigt alltså. Vet inte när, går väl långsamt men en vacker dag kanske jag också bryter ihop och får åka in till sjukhus, har hänt elever förr (i mitt gymnasium, vår lärare berättade det idag).

Jag skall i alla fall ta mig friheten att skippa SESAM, alltså sex och samlevnadsdagen. Jag klarar mig nog utan att se pjäsen Puss & Snusk, faktiskt. LOL LOL LOL i nian hade vi diskution med en tjej från ungdomsmottagningen (killarna fick disskutera tillsammans med en kille, så klart) och jag tillsammans med två andra lyckades få alla att skämmas xD Vi var så operversa att det skrämde dem. Till slut bröt ungomsmottagartjejen tystnaden med en ny fråga.

Mikusagi

4 kommentarer:

lingonsylt sa...

Vad är egentligen vitsen med en sex och samlevnads dag om inte alla är i samma rum. Egentligen liksom? Känns väldigt stenålder. Ska man prata sex så måste man våga fråga vem som helst, oavsett kön. So what om det blir en massa fniss, bättre att folk får veta hur det ligger till från folk i sin egen ålder än någon person som har som jobb att tala om om "hur det är".

Mikusagi sa...

De var där för att få oss att våga prata (så kommer vi, tre tjejer, och förstör allt xD)... vi fick skriva frågor till killarna xD
Liksom LOL.
Vissa undrade om de föredrog binda eller tampong o_O WTG det märker väl inte killarna om tjejerna springer runt med binda eller ej?

PGW sa...

Bit ihop och läs och tänk "om ett halvår är det här helt oviktigt*! Håller massa tummar. Stackare liten, usch jag minns hur hemskt det var. Inte för att det är nån tröst men jag gjorde en massa sunkiga redovisningar och jag blev varken ligist eller totalt missanpassad. Märkligt nog.

Sex & samlevnad TEMADAG? Herregud sånt trodde jag dog ut på tidigt 80-tal??

Mikusagi sa...

PGW: Vi hade en TEMAVECKA i nian :P
Vi fick leka någon kondomlek o.O Jag och en kompis vägrade vara med. Nej tack för förnedring!