Pages

05 mars, 2006

Karlskrona 4 mars

BWO (Bodies Without Organs) var först ut på scen. Bra, Temple of love är ingen låt man behöver ha förband till. Den var väl inte så tokig, men jag blev väl lite besviken. Ge mig en ny Gone! En ny Sunshine in the Rain! Inte det här...
Kändes som om jag hade hört den förut... ja, det är väl inte första gången jag känner så för en låt men det här var nästan kusligt o.o Fanns det inte typ någon jättehit som lät så här?
Varför stavas det hit? Vi bor i Sverige, hitt borde fungera!
Poäng av oss: 11
Telefonröstade

Jessica Folcker minns jag från förra året, då hade hon ju klänningen bakochfram [det skall vara ett ord tycker Miku] (såg det ut som). Jaha ja, så, hur var låten och Folcker 2006? When love's comin' back again var ju inte direkt en dålig låt men inget speciellt heller. Jag har glömt hur den lät, blir väl svt.se senare då. Mössan hennes var ful, ifall någon ville veta något om kläderna 2006 xD
Förresten, det var hon som var gravid men ungen hann ploppa ut innan deltävlingen så vi slapp inhoppare.
Poäng av oss: 7

Gregor sjöng på svenska, härligt. Dessutom lät det bra! o__o Det riktigt svängde om låten fast det inte alls lät som en sådan som skulle pasa med svensk text. Starkt jobbat, Magnus och Henrik Rongedal, Lotta Ahlin och Tommy Lydell, och inte minst Gregor! Svensk text till trots hette den Mi amor. Ingen Mikulåt, verkade som om den mest handlade om lust.
Poäng från oss: 11

Jessica Anderssons ben liknar mina. Eller kanske inte... Mamma har i alla fall sagt mer än en gång att mina ben ser ut som en blandning av Christer Lindarw och Jessica Anderssons ben. Det kanske är sådant man tycker, när man ser sin dotter och själv befinner sig i fyrtioårskris.
Kalla nätter... på rätt språk i alla fall men skär ned på teh sexighet, annars blir du ingen Mikuartist, och det där blir ingen Mikulåt :P
Poäng från oss: 9

The Poodles är säkert en jättebra hårdrocksgrupp, jag är bara inte tillräckligt insatt för att avgöra sådant. Jag vet bara att jag nästan tyckte att det lät bra, men fel låt, jag gillade inte låttiteln, jag hörde inte vad ni sjöng (förutom ibland), fel språk och det hör inte alls hemma här... men javisst, ersätt gärna lationkillarna med hårdrock, så långt stödjer jag det här men annars tycker jag att man borde försöka ta med lite låtar som låter... ja, som de gjorde förr. Innan jag har spelat sönder Lilla stjärna och Augustin. (svårt att hitta andra låtar)
Night of passion. Jag kanske var lite snål med poängen, men det skall vi inte böla för nu, jag var ju snål med Kikkis poäng också.
Poäng från oss: 10

Elysion, åh vilken härlig låt Golden star är! Jag vill höra mer av er! Mer! MER! Underbart, underbart.
Dock ingen schlager, och det är på fel språk.
Poäng från oss: 9

Patrik Isaksson hade skrivit den fina låten Faller du så faller jag alldeles själv, som vanligt. Han är duktig. Miku likes. Jag har hört sämre Isakssonlåtar än den här. Den här var riktigt bra, både långsam och snabb. Ett litet minuspoäng fick han, hade han inte lovat att ha något rosa på sig?
Poäng från oss: 14
Telefonröstade

Kayo. Jag gillar inte henne. Innan natten är över var inte så bra. Jag vill inte skriva mer om henne. Ja, jag har personliga problem med henne, låt mig ha det! XD
Poäng från oss: 6

Mikusagi

6 kommentarer:

lingonsylt sa...

BWO var bra ^^

Anonym sa...

Wei, äntligen (:

Mikusagi sa...

Lingon, du skulle ju skriva om någon artist, inte sant?
Aranea, kul att du har blivit stammis! ^^

Bloggblad sa...

Jag gillade Kayos låt - och klänning. Mest gillade jag förstås Golden star, men även om jag älskar sånt så var det ingen schlager, mer en musikallåt.
Den första låten med BWO var helt klart en vinnare.
Jessica F såg väldigt medtagen ut, på tok för lite utstrålning. Och Jessica A var bara vulgär i mina ögon. Det förtog låten tror jag - alla kollade bara in klädseln och undrade vad hon skulle göra på stolen...

Mikusagi sa...

Bloggblad: Ja, usch för stolen! Det är låten och inte dansen som skallvinna. Den andra Fame-medlemmen var bättre.

PGW sa...

Hurra här var ju sammandraget jag efterlyste! :-)