Pages

27 mars, 2006

Hon närmar sig midnatt

MikusagiJag tycker om att sitta vid datorn och skriva saker, men nu är det inte så kul, för jag är trött och det svider i ögonen. Jag har idag tittat på lite filmsnuttar från Teckenlådan på www.svt.se för att lära mig teckenspråk lite bättre. Jag satt också och övade på buss och tunnelbana på väg hem från skolan, fast det känns ju sådär, folk tittar ju. Ja ja, så länge som det inte kommer fram någon fullis och frågar vad jag håller på med så går det väl bra. Kan väl hända andra saker också, men nu tycker jag att ett exempel räcker.
Jag somnade nästan på japanskan idag. Om sanningen skall fram så halvsov jag nog lite ibland, jag hörde vad som sades men det blandades med flum från min hjärna. Det är nästan lite roande att se vad den hittar på för bus när jag kämpar med att hålla mig vaken, och hamnar i den där zonen mellan de två tillstånden (sovande - vaket).
Om jag skulle välja att arbeta med något som har med psykologi att göra, i framtiden alltså, så skulle jag nog vilja läsa socialpsykologi. Den där Sigmund Freud är jag inte så förtjust i, jag tycker att hans teorier är lite som horoskop ibland. Tror man på det, stämmer det. Okej, visst, barndomen påverkar säkert hur vi är som vuxna, men inte så mycket? Dessutom, drömanalysen! Den är ju helt vrickad. Finns det psykologer idag som arbetar efter hans drömanalysgrejs? Det är så uråldrigt i mina ögon."Öh... så ni sprang upp för en trappa i drömmen? DITT PERVO!"
Jag har prov i psykosocialorientering på torsdag. Jag får ta och plugga lite. Imorgon. Inlämningsuppgiften fick jag VG+ på, duktiga jag! ^^ Engelskprovet fick jag IG på, så det är omprov på onsdag som gäller. Jag kan inte minnas att jag har fått IG på något engelskprov förut. G, javisst, VG, jorå, MVG, kanske något men IG? Jaha, nu har vi erfarenhet av alla betyg xD Om jag nu har fått MVG någon gång... det tror jag.
Vi skulle ha prov i teckenspråk nu på fredag, men båda lektionerna den här veckan blev inställda. Varför då? Jag vill ju ha teckenspråk. Istället blir det uppsats 09:00-14:00. Kul. Kanske inte. Vi får väl se.
Nåväl, god natt på er!
Puss till Lingonsylt! ...och en kram så klart! ^^

Mikusagi

1 kommentar:

lingonsylt sa...

Mäh, en puss och en kram på dig med ju :)