Pages

13 mars, 2006

Göteborg 11 mars

Äntligen, mina vänner, här kommer rapporten, men utan poäng. Förutom dessa; Roger Pontare: 7, Björn Kjellman: 10. Jag var ensam när jag gav poäng.
Det är möjligt att jag skriver upp poäng någon gång innan finalen, kanske kan hoppas på Lingons hjälp också.

Roger Pontare var med ännu en gång, är det inte fjärde eller femte gången? Silverland var mäktig och passade honom. Jag tycker att hans image har utvecklats till det ättre på senare år. Han är mer Pontare nu.

Laila Adéle sjöng Don't try to stop me som lät lite 70-tal, och det var väl också meningen. Den var härlig, lät som något i stil med Aquarius. Tyvärr var jag inte alls sugen på det. Sorry, men det var ingen favorit.

Günther & The Sunshine Girls var väl inte direkt förhandsfavoriter. Mannen bakom Günther har två små döttrar... jag tycker synd om dem. Låten hette Like fire tonight och det lät som något jag hade hört förut. Like fire tonight, you heat up the sky eller något gick den.

Sandra Dahlberg var med för andra gången, men denna gången hade hon lämnat Norrlandsimagen hemma i Klimpfjäll. Trist. Hon ville inte vara sexig alls, mer som Pippi Långstrump. Hon stod i utmanande kläder och lekte med fyra killar i jeans och t-shirt medan hon sjöng Jag tar det jag vill ha. GO PIPPI LÅNGSTRUMP! Jag är trött på sådant här som så väldigt tydligt anspelar på sex.
Jag dissar din nya image, Sandra.

Evan hade gaylåten Under your spell. Eller ja, det lät som något det där gaybandet jag inte vet vad det heter skulle kunna framföra. Den var rätt cool men fastnade inte direkt, tyvärr. Dock bättre än Don't try to stop me, Like fire tonight och Jag tar det jag vill ha. Fel språk.

Rednex hade höbalar på scen, för det är en countrygrupp. Familjen Macahan blev de kallade. Inga skämt om Brokeback Mountain? Ta hit Jay Leno så han får dra ett Brokeback-skämt!
Country är kul, Rednex var livfyllda men jag ville inte se dem som vinnare. Kul inslag dock. Mama take me home.

Björn Kjellman... ja, jag erkänner, en förhandsfavorit men min röst var ändå inte säker redan innan jag hade hört låten, jag kände inte att jag var tvungen att rösta på honom, men jag gissade att det var en bra låt han skulle ställa upp med (annars skulle han ju inte vilja vara med), och visst, det var en schlager. Älskar du livet är en schlager, en riktigt härlig sådan. Älskar du livet så lev det nu med mig...

Carola kom in med pompa och såt. Vad annat väntade vi oss? Jag tvivlar på att låten hade hållit om det var någon annan som framförde den. Väldigt synd att folk var absolut säkra på att hon skulle vara bäst redan innan de hörde låten. Visst, Evighet var bra men om hon hade sjungit Mama take me home eller Jag tar det jag vill ha hade hon fortfarande gått till final. Tyvärr.

Mikusagi

1 kommentar:

PGW sa...

Tack, här var ju min rapport! :-)