Pages

26 februari, 2006

Karlstad 25 feb

Återigen var det Lingon och jag som satt framför TV:n tillsammans och tittade. Återigen var föräldrarna ute och drack. Jippie. Hur som helst.

Magnus Carlsson var veckans joker, och han framförde låten Lev livet som Anders Glenmark och Niklas Strömstedt hade skrivit. Kan det gå fel när de har ett varsitt finger med i spelet? Nej, tydligen inte, för trots att Magnus för första gången stod utan band så gjorde han bra ifrån sig. Snyggt klädd var han också!
Vår poäng: 15

The Elephantz körde Oh yeah. Rapp eller något. Det lät illa, det var dåligt, de var illa klädda, blää.
Vår poäng: 3

Sonya tyckte jag inte var direkt dålig men Etymon lät inte som någon speciell låt alls. Ingela "Pling" Forsman, du kan ju bättre! Vi har nog hört det! Vi vet!
Vår poäng: 9

Östen med resten var med för tredje gången. Låten Ge mig en kaka till kaffet var bättre än Maria men inte riktigt lika bra som Hon kommer med solsken. Yay för scenkläderna! Instrumenterna ägde också, och bestigningen av cellon får man inte glömma. Tack för att ni finns och gör er sedda!
Vår poäng: 14

Pablo Cepeda var någon tråkig latinokille med svarta kläder. Han sjöng La chica de la copa, varken jag eller Lingon vet vad det betyder. -gäsp-
För mycket latino i festivalen. Miku gjorde ett något rasistiskt uttalande i TV-soffan men det skall vi nog inte citera här.
Vår poäng: 5

Kikki Danielsson, äntligen! Yay för dig! Bra vibrationer, Dag efter dag, dig glömmer man inte i första taget! And you know what? Jag har döpt ett marsvin efter dig! :whee:
Kläderna var vågade men oh så schlager! Det är bra att du är modig, Kikki! Idag & imorgon var en bra låt, nu när jag hör den i huvudet kan jag tycka att jag var lite snål med poängen.
Vår poäng: 11

Niclas Wahlgren, min favoritälsklingsartistsnuttegull! :whee: Äntligen är du med i Melodifestivalen! Jag hoppades på det redan för några år sedan. Tyvärr var det inte din egen låt men Ljunggren, Wikström och Forsman är inga gröngölingar. Låten lät bättre när jag såg framträdandet än när jag hörde den på nätradio.
Jag måste säga att jag blev förvånad när Niclas inte hade en egen gitarr att hålla i.
Vår poäng: 17 Telefonröstade

Velvet, sammet... Mi amore... du var tråkig. Tack och adjö!
Vår poäng: 5

Mikusagi

6 kommentarer:

Anonym sa...

Orka schlager?

PGW sa...

Jag undrade just när din schlagerrapport skulle komma, men här var den! Jag såg inte festivalen, går fortare att läsa här.

Vad är det med Wahlgren och regn? Han verkar lite fixerad?

Mikusagi sa...

Är det möjligt? - "Regndroppar mot mitt fönster.."
Mirakel - "Regnet faller ikväll..."
Utan kläder i regn - "Utan kläder i regn"

Men nu skall vi komma ihåg att det inte var han som skrev En droppe regn.

Regn är skönast, klart man blir fixerad!

Mikusagi sa...

Åh, så du väntade på rapporten? Nu blev jag lite rörd.

PGW sa...

Ja man ska ju iofs nischa sig, så han får väl koncentrera sig på regn då ...

Klart jag väntade på rapporten :-) Dock misstänker jag att du inte skulle såga Wahlgren, så just det omdömet tar jag med en nypa salt ;-)

Mikusagi sa...

Jag skulle kunna såga honom eftersom det inte är han som har skrivit låten ^^
Jag har sågat vissa låtar han har skrivit, men inte på nätet för då kan det hända att han ser 0:-) (jag vet inte om han brukar Googla på sitt eget namn, men det kan ju hända)