Pages

24 januari, 2006

Miku klagar (egentligen skulle hon deppa)

Här är jag, jag tänkte klaga lite allmänt... idag klagar vi på... ingen speciell faktiskt o.O Helgon.net får vara typexempel, så... vi klagar lite allmänt på bland annat Helgon.net.
HBT är tydligen intressant att disskutera. Det är viktigt att inte glömma B'et, man får inte bara säga "homosexuella", därför måste ett av forumen heta "Homo- och bisexualitet". Trans får ett eget forum. Jaha... men... asexualitet då? Var får vi disskutera det? Och Heterosexualitet? Det är väl lika mycket sexuella läggningar som homo och bi?
Förresten, när vi ändå pratar sexuella läggningar (jag som egentligen skulle deppa över skolan x.x )... det är som jag läste på Blecks sajt, rubriken... "Den mest oaccepterade av böjelser". Det är normalt att vara hetero, äckligt att vara homo, bi är lite schizo, men asexuell kan man inte vara. Det finns inte. Alla blir sexuellt attraherade av någon och alla kommer förr eller senare att vilja ha sex. Late bloomers.

Jag minns i somras, det var väl då jag fick upp ögonen för asexualitet, jag kollade på RFSLs eller RFSUs (svårt att hålla reda på vilken som är vilken x.x) hemsida, och där stod det något i stil med "Asexuella har ingen sexdrift. Detta kan bero på skada eller medicinering.". Jag tror att texten har ändrats nu, bra, det där lät ju lite 50-tal.

Jag skall nog iväg och äta lite chips nu.

Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Emma sa...

Är du assexuell?

Mikusagi sa...

Är du bloggare?