Pages

29 november, 2005

Öppet brev till Tomtefar


Kära Tomten,

om det nu råkar vara så att du får tid och pengar över, och ifall du nu också råkar ha tråkigt, så kan jag tipsa dig om att åka på shoppingtur i din släde och köpa lite onödiga saker till mig.
Nedan finns bra tips.



Eowyn som staty - väger bara 3,5kg så det orkar nog renarna
Ljussabel - Färg spelar inte så stor roll men jag skulle uppskatta om jag inte fick en röd eftersom den har ett rykte om sig att tillhöra den onda sidan
Ifall du råkar ha några tusen yen på fickan och lust att åka till Japan (varför inte ta chansen när man har flygande renar?) så kan du ju passa på att köpa små och stora Totoro till mig.
En rosa telefon - en med sladd som jag inte tappar bort (sååå jobbigt med trådlös telefon när man är en Mikusagi)
Chococat Skinny Scarf, det börjar ju bli värsta Norrland här nere i Stockholm. Jag kommer säkert frysa om halsen snart!
För ett Totoro-pennskrin kan jag lova att börja göra engelskläxorna. Jag vet att jag har slarvat med dem.
ABBA bara för att jag och du, vi är svenskar och vi är stolta.
Maraquan Chomby Plushie - erkänn att den ser spännande ut!
En babbelskylt för ibland blir jag anfådd av att säga allt jag vill berätta.

Jag hoppas detta hjälper dig i sökandet efter en god jul. En tråkig jul är ju ingen god ju. Får jag pennskrinet kan du ju stanna hos oss på julafton, så ritar vi och dricker glögg (jag medtar glöggen, pennor och papper)!
Hör av dig ifall du vill ha fler tips eller kanske om du vill sjunga några julsånger ^^


Mikusagi

Inga kommentarer: