Pages

29 mars, 2021

Småbyxor

 Det här med att köpa trosor, det blir bara svårare och svårare kan jag berätta för er som inte använder trosor. Jag är ganska ovan vid damavdelningen på klädaffärer, trots att jag är förtjust i rosa, blusar och sånt som är sött. Jag köper mest herrkläder ändå, framför allt för att jag är lång och det är tydligen bara män, och har en helt rimlig storlek på fötterna. Nyproducerat köper jag underkläder, byxor och skor. Ibland köper jag byxor begagnat, men det är så svårt att hitta för långa personer lämnar inte in kläder på second hand? 

Anyway, så i vanliga fall köper jag trosor på H&M, Lindex eller Kappahl. Men nu tänkte jag, att jag kan fråga på en annan butik kanske! Så jag gick in på en butik som tillhör en kedja som jag tror är känd för att ha bra underkläder. Inte sexiga, utan bra, att de sitter bra. Well, jag kom in med dessa krav:

  • De ska täcka snippan
  • De ska täcka stjärten
  • De ska inte vara genomskinliga
  • De ska täcka rumpskåran även när jag sitter ner

En helt orimlig kravlista som ni hör, eller? Uppfyller inte kalsonger vanligtvis det här? Grejen med kalsonger är att de är för bylsiga fram för mig och det är därför jag envisas med att köpa trosor. Anyway, så butiksbiträdet hittar en modell, men det var ett jättekonstigt tyg? Så nu fick jag lägga till det femte kravet "De ska vara i bomull". Ärligt talat, det hade gått bra om de var i typ hampa eller bambu eller något, men det här var typ ... jag vet inte, elastan. Okej, kanske inte elastan, men ni förstår poängen. Inte bomull i alla fall. Då kunde butiksbiträdet bara ta fram ett par som hen själv kallade för tantiga? Jättedåligt försäljningsknep. Well, de tantiga trosorna var spetstrosor så jag sa att det där får jag eksem av, och sen gick jag.

Jag kan verkligen inte rekommendera damkläder.

Mikusagi

Inga kommentarer: