Pages

19 mars, 2006

IG imorgon

Jag skulle sitta på Centralen och plugga, men jag skrev något helt annat i skrivboken... jag hade ingen dator till hands då, men nu kan jag ju lägga in det i bloggen.


Skall det vara så omöjligt att bli godkänd på ett prov? Jag orkar inte hålla på längre. Det är som om jag skulle simma efter en badboll från Löfbergs Lila. Jag simmar och simmar men vågorna tar med sig den längre ut. Faktan jag samlar på mig från boken känns orelevant. Jag lyckas inte hitta något att få poäng för. Jag snuddar vid bollen, men av det fick den bara mer fart.
Kan någon hala in mig nu? Jag fryser.


Fotnot: Vi hade en eller två lila Löfbergs Lila-badbollar med gula ränder. Det var jobbigt att jaga efter dem.

Mikusagi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Satt du med badbollarna på Centralen??

Mikusagi sa...

Aah, nej, jag menar att vi (familjen) har ägt några xD

maruschka sa...

Å nej, vi som håller alla tummar vi kan ju....

Anonym sa...

Det bästa i inlägget är ordet "orelevant".