Pages

10 maj, 2018

En liten humla

ett fotografi av en humla, tagen framifrån. Den ligger på plåt och tungan kan skönjas. Mer detaljer av bilden beskrivs i texten nedan så här slutar syntolkningen

Jag tyckte att det var synd att jag inte hade makroobjektivet med mig, men jag var ute och fotograferade utvecklingen i flygeln så därför var det inte alls ett passande objektiv för det tänkta ändamålet. Men i flygelns träspån hittade jag en humla kravlandes slött, så jag tog ut den och gav den agavesirap och vatten. Jag hade tänkt ge den maskrossirap men den var tydligen (äntligen) slut. Men annars hade väl det varit perfekt? Liksom blomavkok och socker. Humlan vill inte äta till en början, men till slut slickade den i sig lite. På bilden är det både i pölen bakom humlan, och på pinnen och bladet framför humlan. Jag försökte med lite olika taktiker. Pinnen var det som gick hem till slut.

Men hur ser det ut i flygeln då? Så här:

Ett foto inifrån ett 200 år gammalt hus. Alla plankor är gamla men på en del är golvet borta och där ligger stora och nya balkar. Under balkarna är det ett ungefär en och en halv meter djupt hål. Mellan balkarna är det lite mindre än en meter. Det ligger verktyg lite överallt och allt är täckt av byggdamm.
Vi ses!

Mikusagi

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: