Pages

29 november, 2009

Så här blir det när jag har mens

Hej bloggen!

Fastän jag har haft en helt underbar helg så känner jag mig lite halvnere just nu. Inte ledsen, inte deppig, men mer ork- och lustlös. Det grundar sig till 95% i mens. Så det där jag tänkte skriva hoppar jag över, något sparar jag till en annan dag medan svaret på min egen utmaning blir överhoppat helt och hållet. Bilderna från den underbara helgen får ligga kvar i kameran ett tag till och det där jag tänkte göra idag för att slippa göra det imorgon - det gör jag imorgon.

Jag vill ha banan. Varför har jag inga bananer hemma? Jag vet, jag är så trött på att de spricker att jag inte vill köpa så många på en gång så de som inhandlades i fredags tog slut igår. Det är lite jobbigt med bananer ibland har jag märkt. Jag var tvungen att duscha min väska för att en banan hade blivit helt mosig av att ligga där en hel dag.

Min fantastiska helg bestod i alla fall av en Sargoth på besök, visning av min skola, inhandlande av nya långstrumpor, adventsgudstjänst och falafelrulle på Drottninggatan. Dessutom har jag en till väska nu. Jag vet, jag har rätt många väskor, men det är okej att köpa fler för jag köper dem på Myrorna! Så det är liksom okej även om jag inte använder dem, även om de skulle gå sönder direkt, även om... ja, vad som helst. Jag köpte en som jag tror har någon slags koppling till te. Antingen att te levererades i den eller att den gick att köpa i någon butik, fylld med te och kanske något annat. Lite som sådana där konstiga taxfreevaror med allt möjligt jox i samma paket. Brukar ofta vara godis, och på det kan det vara en älg som låter. Så det var kanske tio tesorter och sedan två krokodilformade glasunderlägg. Vad vet jag!

TL;DR
Jag har mensvärk så jag orkar inte göra något vettigt. Jag har haft en underbar helg för Sargoth som jag är kär i var på besök.


Mikusagi

1 kommentar: