Pages

24 november, 2009

Om vispning

Jag har fortfarande inga kaffeinlägg så idag skriver jag om vispning. Anledningen är att jag i måndags såg Mat-Tina stå i TV och säga åt Mark Levengood att föra vispen i en åtta.

Mina regler angående vispning:

  • Ge mig inga krångliga regler, typ som att jag skall vispa i siffror eller bokstäver. Då blir jag bara för koncentrerad på att det skall bli just den figuren och då blir vispningen långsam och allmänt fail.
  • Ge mig inte råd om jag inte ber om det
  • Om jag har bett dig att förklara hur jag bör vispa så gör det inte genom att visa utan genom att berätta
  • Om du kommer och säger "Så där skall du inte vispa, du skall vispa så här..." så har jag den här regeln: Ta över eller håll käften.
  • Om jag säger att jag vill ha den där vanliga vispen och inte ballongvispen så vill jag ha den vanliga vispen. Även om du tycker att ballongvispen är bra.

Så, bra, nu kan vi baka tillsammans! Eller grädda pannkakor eller ja, ni vet.


Mikusagi

2 kommentarer:

Rikkert sa...

Men HUR vispar en i en åtta?!?!?

Mikusagi sa...

Fråga inte mig! Jag kan inte vispa i figurer. Möjligtvis cirklar.