Pages

11 oktober, 2009

Något trevligt jag har hört



Här ser ni en illustration som skall visa något trevligt jag har hört den här veckan. British Lions! Jag skulle gärna ge er lite musikexempel men jag hittar dem inte på YouTube... och de har bara 37 lyssnare på Last.fm! Det är helt sjukt ju! Någon ge mig en sådan där LP-spelare som för över låtarna till datorn, nu!

Nu lade jag märke till att det bara var det där albumet som bara hade 37 lyssnare, men själva "artisten" har 292 lyssnare. Det känns bättre. Men de blev bara lyssnade på 8 gånger förra veckan!

Nåväl, de är snygga som ni ser. Kolla bara på den där bilden som fanns inuti fodralet! (för er som inte vet, eller har glömt (hade jag gjort): det brukar vara ännu ett fodral innanför det yttersta och där kan det t.ex. som här vara en bild på bandet, eller låttexter, eller ingenting)

Fast nu skulle det handla om ljud, läten, inte om utseende. Jag gillar "One More Chance To Run" väldigt mycket och den är bra att städa till tycker jag. Fast det är hela skivan förstås. Bara lite störigt att en måste vända den så ofta (precis som med alla sådana här konstiga, stora skivor).

Jag är inte så bra på att beskriva musik, eller varför jag gillar den, men... jag har trivts till den här skivan den här veckan. Så det så. Livet är fint.


Mikusagi

Läs även andra blogginlägg som rör , , , ,

Inga kommentarer: