Pages

18 mars, 2006

Finalen

Andreas Johnson
Sing for me
Text och musik: Andreas Johnson, Peter Kvint
Låten: 7
Kläder: 10
Effekter: 4
Chans i Aten: 10

En välklädd snubbe, en fängslande låt och... ja, det var väl typ vad som fanns. Effekter? Vilka effekter? Behövde ju inga ioförsig, han var ju så bra så det räckte.

Björn Kjellman
Älskar du livet
Text och musik: Calle Kindblom, Dan Fernström
Låten: 10
Kläder: 10
Effekter: 7
Chans i Aten: 8

Vad hände med hans röst? VAD HÄNDE MED HANS RÖST? Björn, du sjöng ju alldeles underbart i Göteborg men i Globen... det gav mig negativa rysningar. Björn, jag vet att du var bäst egentligen. Utan förkylningen eller vad det nu var. Du fick i alla fall 6p från Göteborg, så du kom före Kikki. Det måste ha varit en positiv upplevelse.

Linda Bengtzing
Jag ljuger så bra
Text och musik: Ingela "Pling" Forsman, Lars "Dille" Diedricson, Martin "Meeeeh" Hedström
Låten: 8
Kläder: 8
Effekter: 7
Chans i Aten: 5

Ser en skräckfilm och sedan kan jag somna igen utan dig tätt intill... Jag börjar ju kunna den här låten! ^^ Jag gillar den. Vad var det med kläderna som gjorde att du ville byta ut dem? Extra poäng för att det var tre olika klänningar. Effekter... det var klänningarna?

The Poodles
Night of passion
Text och musik: Sonya, Robert Olausson, Matti Alfonzetti, Johan Lysander
Låten: 5
Kläder: 7
Effekter: 6
Chans i Aten: 8

Jag gillar hur det låter men jag dissar er text, den tilltalar mig inte. Kläderna fick sju starka poäng. Gay och cool! ^^

Magnus Carlsson
Lev livet
Text och musik: Anders Glenmark, Niklas Strömstedt
Låten: 7
Kläder: 9
Effekter: 5
Chans i Aten: 5

Coolt med snören men de var lite för mycket ibland ändå @__@ Låten var bra men lite svårt att höra vad du sjöng ibland ^^;;

Rednex
Mama take me home
Text och musik: Matthews Green, Michael Clauss
Låten: 5
Kläder: 8
Effekter: 7
Chans i Aten: 6

Jag gillar country, men kom igen... TEXTEN? You can be the flower and I can be the bee. Nej tack.

Carola
Evighet
Text och musik: Thomas G:son, Carola, Bobby Ljunggren, Henrik Wikström
Låten: 8
Kläder: 7
Effekter: 7
Chans i Aten: 4

En riktigt bra låt, faktiskt. Många låtar var bra. Kläderna var snygga men när de blåa flaggorna var bakom dig så såg det konstigt och fult ut. Yay för fläkten! 7... fullständighetens tal? Eller vad du nu sade.

Magnus Bäcklund
The Name of Love
Text och musik: Lina Eriksson, Mårten Eriksson
Låten: 6
Kläder: 6
Effekter: 2
Chans i Aten: 7

Magnus, nu blev det ju fel igen xD Kavajen! Värsta beige färg... och den var ju beige! xD Jag såg ju inte västen under när kavajen var på ):

Kikki Danielsson
Idag och imorgon
Text och musik: Thomas G:son, Calle Kindbom
Låten: 9
Kläder: 7
Effekter: 3
Chans i Aten: 2

Två poäng... från Stockholm. Nåja, jag tyckte faktiskt att din låt var riktigt bra! Du, för mig finns bara du...

Bodies Without Organs
Temple of Love
Text och musik: Alexander Bard, Anders Hansson
Låten: 6
Kläder: 4
Effekter: 6
Chans i Aten: 7

Effekter... var väl eld någonstans nång gång, annars var det väl just Martin som var effekten. Jag tror att jag såg Marina! Jag och Lingon trodde typ att hon satt i publiken förut xD Man lägger ju inte märke till henne! Låten lät som estniskt discogrejs eller vad vi nu kom fram till.

Mikusagi

5 kommentarer:

PGW sa...

Hörde Kjellman musiken alls? Han sjöng så konsekvent falskt att jag undrar om han verkligen hörde musiken?? Är det nån ljudtekniker vi ska ta i hampan?

Mikusagi sa...

Någon vill jag skälla på i alla fall.

Erika sa...

Det var ju synd om Björn, man såg ju hans blick när de falska tonerna trängde fram, han såg ut att börja gråta. Annars var han okej, tycker jag. Carola var fel vinnare iallafall.. Hon har divat sig för mycket så jag har tappat sitt gillande för henne. Linda Bengtzings kläder var gudomligt snygga! xD Fast jag hade ingen speciell som jag hejade på, jag hoppasdes bara på att Carola INTE skulle vinna.. Jag hade fel xD

Mikusagi sa...

Ibland undrar jag om Carola överdriver sin tro för att få mer publicitet.

Erika sa...

Jag tycker att den där Carola kan ta och lugna ner sig lite.. Var nånstans ser/hör man henne INTE? Vem vet INTE vem hon är? man kan ju fråga vem som helst, hennes förnamn är lika känt som kungen ju. Nej, henne gillar jag inte även om hon har en otroligt bra röst.