Pages

17 juni, 2014

Det är tur att jag är hörande för annars skulle jag inte kunnat ta del av talen

Säg inget till någon, men jag sitter och tittar på det från Nordiskt Forums stora scen på Bambuser. Jag började titta från 03:25:00 pga Ulrika Dahl och först såg jag att det fanns en teckenspråkstolk och jag bah "Yaaaay!" men den försvann ur bild efter en sekund.

Men, frukta ej! Senare, när Kawa Zolfgary talade så blev teckenspråkstolkningen synlig igen!

Bildbeskrivning: Kawa står på scenen, i mitten av bilden, och på kanten ser vi halva teckenspråkstolken (den vänstra halvan). Slut på bildbeskrivning.
Ärligt talat hade jag behövt den när det var andra språk än engelska eller svenska för de är de enda talspråken jag förstår!


Mikusagi.

Läs även andra bloggares tankar om , ,

Inga kommentarer: